De eerste week - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tosca - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tosca - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Tosca

Blijf op de hoogte en volg Tosca

02 Maart 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Inmiddels is het alweer een week geleden dat ik uit Nederland vertrokken ben. De eerste week in Seoul was heel erg wennen. Het eten is hier best pittig en daar kan ik niet heel erg goed tegen. Het tijdsverschil was ook flink wennen. Je hele ritme wordt even omgegooid. De eerste 5 nachten heb ik bijna niet kunnen slapen, maar gelukkig gaat het beter.

De eerste dagen waren vol met nieuwe indrukken, over het eten, de stad, de mensen, alles in de omgeving. Het is mooi om allemaal te zien en soms valt je mond open van verbazing. De Campus van Konkuk University is erg groot en niets zoals wij in Nederland kennen.

Maandag en dinsdag was lekker rustig. We hadden deze dagen echt voor onszelf. Carine en ik hebben samen met twee Finse meisjes en een meisje uit Kazachstan doorgebracht en de omgeving verkent. De winkels zitten gelukkig op loopafstand en daar zijn ook veel eettentjes en cafeetjes.

Woensdag hadden we oriëntatie dag van school. Alle papieren moesten ingevuld worden, de Koreaanse bankrekening moest geregeld worden, We hebben hier ook een soort van verblijfsvergunning nodig, dus dat was ook weer een hele stapel papierwerk. De dag duurde van 10:00 tot 16:00 en alles werd in zowel het Engels als Chinees uitgelegd. Je snapt het al, dat was een lange zit. Voordeel is wel dat alles geregeld is, dus nu hoeven we ons daar niet meer druk over te maken.

Donderdag ochtend konden we ons inschrijven voor de lessen. De inschrijving begon om negen uur. Carine en ik waren er als 1 van de eerste om 8:50! Ik had verwacht dat er al een enorme rij zou staan, maar blijkbaar kwam iedereen pas na negen uur. Om 9:15 werd al gezegd dat de wachttijd voor het inschrijven meer dat een uur was. Maar goed dat wij Nederlanders zo lekker op tijd ervoor zijn. Het inschrijven ging redelijk soepel, zolang je maar een Koreaan aan zijn jasje trekt om je te helpen. Het complete programma is namelijk in het Koreaans. Daar is geen touw aan vast te knopen. Iedere keer als er een pop-up komt schrik je, want je hebt geen idee of het goed of slecht is. Ik heb uiteindelijk me voor vier lessen, die ik graag wil, in kunnen schrijven. Ik heb 1 les extra erbij genomen en Tailoring was helaas al vol. Gelukkig konden ik daar een briefje voor krijgen en is de kans aanwezig dat ik daar toch voor toegelaten wordt. Ik hoor daar woensdag meer over. Dus even duimen nog :)
Ik ga de lessen Fashion Business English, Textile English, Trend Study, Fashion Studio 2 en Korean Language volgen. Hopelijk komt Tailoring er nog bij.

Vrijdag waren we weer lekker vrij, mooi een lang weekend dus. Een vriend van het meisje uit Kazachstan heeft ons de stad laten zien. We zijn naar Han Riverside Park geweest en daarna naar Gwanghwamun gegaan. Hier hebben we verschillende bezienswaardigheden gezien zoals het standbeeld van Kind Sejong en het presidentieel paleis. Zelf vond ik de Cheonggyecheon (een rivier die door de stad loopt, deze is dichtgegooid geweest en sinds 2005 weer opnieuw aangelegd) erg mooi om te zien.

Zaterdag zijn we naar de wijk Gangnam geweest (juist, die van het nummer van Psy). Je hebt daar heerlijke winkelstraten. De breedte van de straat deed me denken aan 5th Avenue in New York. Ik voelde me er gelijk thuis. Daar moet ik zeker nog een keer heen. Ik houd van die drukte, ik zal er nog wel vaak te vinden zijn denk ik zo.

Vandaag is het zondag. Er staat lekker niets op de planning, even een dagje rustig aan doen. Morgen start mijn eerste les. Ik laat snel weten hoe het was!

  • 02 Maart 2014 - 08:36

    Willem:

    Hoi Tosca, wat al een ervaring rijker zijn jullie na nog geen week. Na een paar weken heb je je Koreaans onder de knie( haha). Lijkt me inderdaad af een toe een cultuurshock daar in Korea. Kan je ook foto's toevoegen in je blog?
    Succes de komende week met je eerste les,
    Groeten Willem

  • 03 Maart 2014 - 08:19

    Jannette:

    Lieve Tosca, wat een onderneming zeg. Nu je er zit realiseer ik me wat voor een avontuur je aangegaan bent. Vandaag begint het dus voor het echie. Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslagje.

  • 03 Maart 2014 - 08:19

    Jannette:

    Lieve Tosca, wat een onderneming zeg. Nu je er zit realiseer ik me wat voor een avontuur je aangegaan bent. Vandaag begint het dus voor het echie. Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslagje.

  • 06 Maart 2014 - 07:51

    Ilona:

    Ha Tosca, erg leuk om te lezen! Heel veel succes de komende periode & vooral genieten. Straks ben je een ervaring rijker! Doe je de groeten aan Carine? Wij blijven de blog volgen vanuit ELC. Gr, Ilona

  • 06 Maart 2014 - 08:04

    Yolanda:

    Hoi Tosca, heel veel succes je zult tijd te kort komen. Ik blijf je volgen geniet ervan.
    groertjes aan Carine. xx Yolan

  • 07 Maart 2014 - 08:47

    Peter H:

    Hey Tosca,

    Leuk om te lezen, goed dat het op rolletjes loopt daar (voor zover dat gaat).
    Sterkte met het aanleren van die, volgens mij erg moeilijke, taal en natuurlijk ook heel veel plezier met de lessen die je gaat volgen en de ervaringen die je gaat op doen.

    Ga je ook foto's maken van de plekken die je bezoekt?
    Ben wel benieuwd hoe bepaalde zaken, zoals die drukke straat en die rivier, eruit zien.

    Veel plezier en sterkte daaro :-)

  • 10 Maart 2014 - 21:16

    Ldiy Overschie:

    Dag Tosca,

    Wat ben jij toch lekker ondernemend.Je schrijft heel leuk over je belevenissen daar ver weg. Ik kan me voorstellen, dat je eerst wel even wenen moest, zeker ook omdat je moeite had met dat vreemde eten.

    Leuk, dat Anja en Jaap binnenkort naar je toe komen, maar je zult het in die tijd vast ook wel druk hebben met alles waar je aan meedoet.

    Heel veel succes en voldoening bij al datgene wat je meemaakt.

    Lidy O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tosca

Reizen over de wereld. Ik vind het heerlijk. De komende vier maanden zit ik in Seoul voor mijn minor

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 3498

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 23 Juni 2014

Seoul it is :)

Landen bezocht: